Tiedote 23.10.2016

SMK:n hallituksen kokous pidettiin 22.10 Iisalmessa Hotelli Koljonvirrassa. Kokouksessa käytiin kattavaa keskustelua tulevan kauden tapahtumista, kilpailuista ja säännöistä. Alla lyhyt yhteenveto pääkohdittain.

– Päätettiin järjestää perinteinen kauden avaustapahtuma Sallatunturilla. Ohjelma julkaistaan 5.11 mennessä.

– Enduron SM-Pro luokkaan osallistuvan tulee maksaa 300€:n sarjamaksu. Sarjamaksun kerätyt varat käytetään lyhentämättömänä kyseisen luokan palkintoihin. Pro-luokitellun kuljettajan tulee maksaa kyseinen sarjamaksu 15.1.2017 mennessä myöhemmin ilmoitettavalle tilille.

– Luokkajako säilyy entisellään kaikissa SMK Ry lajeissa.

– Luokitukset julkaistaan 5.11 mennessä.

– Luokitusten julkaisun jälkeen yksittäisistä luokituksista päättää SMK:n hallituksen kolme jäsentä, joista yksi on kuljettajien edustaja.

– Lähtöjärjestys säilyy entisellään lukuunottamatta enduron SM-Pro luokkaa jotka lähtevät kilpailuihin siten että, ensimmäiseen kilpailuun lähdetään kuten aikaisemminkin. Toiseen kilpailuun ensimmäisen kilpailun käännetyssä järjestyksessä ja siitä eteenpäin pistejärjestyksessä. Lisäksi SM-Pro kilpailijoiden lähtöväli on 2 minuuttia ohitusten vähentämiseksi.

– Kilpailuiden tuomarikäytäntö muuttuu siten että, kilpailuissa on kolme tuomaria mutta kilpailunjohtaja toimii yhtenä tuomarina. Päätettiin myös julkaista luettelo vapaaehtoisista ja pätevistä tuomareista SMK:n kotisivuilla joihin kilpailuiden järjestäjät voivat ottaa tarvittaessa yhteyttä.

– Päätettiin jatkaa yhteistyötä Time-Hoiskan kanssa edellisvuoden tapaan.

– Enduron Historic-luokkaan päätettiin aikahyvityksestä jossa annetaan hyvitystä kuljettajan iän mukaan. 50-54 vuotiaat saavat kilpailun lopputuloksesta hyvitystä yhden sekunnin/ikävuosi. 55-60 vuotiaat kaksi sekuntia/ikävuosi ja yli 60 vuotiaat kolme sekuntia/ikävuosi.

– Päätettiin pitää vakuutusmaksut entisellään. 135€/vuosi ja 35€/kertavakuutus.

– Päätettiin tukea SM-kilpailuita järjestäviä kerhoja maksamalla puolet ajanottopalveluista, sekä antaa kerhoille ilmaisen vastuuvakuutuksen kilpailuiden järjestämiseen. Muita kilpailuita/tapahtumia SMK voi tukea harkinnan mukaan tapauskohtaisesti. Lisäksi SMK:n ns. tappiotakuu kisoja järjestäville kerhoille säilyy ennallaan, mikäli kisat joudutaan perumaan pakottavista syistä (esim lumitilanne).

– Päätettiin hakea Olympiakomitean kumppanuusjäsenyyttä (ex Valo)

– Todettiin ettei kisakalenteriin ole tulossa muutoksia.

– Päätettiin jatkaa neuvotteluja Alfa tv:n kanssa (TV-kanava 15) koko SM-Endurosarjan kuvaamisesta kyseiselle kanavalle. Todettiin kanavan olevan ilmaiskanava, joka sopii SMK Ry:n strategiaan. Sopimus on lähes valmis pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta jotka varmistuvat lokakuun aikana.

– Sääntötarkennukset päivitetään lokakuun aikana. Mm maksimi tankkausväli 75km ja mahdollinen tankkausmahdollisuus siirtymällä järjestäjän osoittamalla paikalla.

– SMK Ry palkkaa ”mediavastaavan” uutisoimaan kauden kilpailuista. Mikäli ko työ kiinnostaa, niin ottakaa välittömästi yhteys SMK:n hallituksen jäseniin!

– SMK Ry mukana Rovaniemen kelkkanäyttelyssä, jossa järjestetään myös Info Hotelli Pohjanhovissa 5.11 klo 10:00